zaterdag 21 juni 2014

 Hoofd leegmaken..

Gisteren was weer een bizarre dag. Veel gedachten en lastig om te ontspannen.
Ik ga de dag nogeens overdoen in mn bed, in gedachten, dan gewoon kijken stuk voor stuk naar mn belevenissen. Gevoelens komen in mn buik, kriebels en verdriet maar ook blijheid.
In mn hoofd kijk ik naar de rechterkant naar alles wat er zich afspeelt op dit moment. Dan kijk ik naar de linkerkant in mn hoofd, dat ziet er ongeveer uit zoals mn bureaublad op de pc. Ik maak een word doc aan en noem dit mijn persoonlijke lijfstyle.doc PL dus. Ik plaatst daarin het hele alfabet en sla dit op en voila.
Ik zet daarin alles wat er aan de rechterkant opkomt, maar dan ook alles. Ik denk aan bananen en zet die onder B van boodschappen. Ik denk aan de veranderingen in mn werk en plaats die onder W van werk. Ik wil mn ouders bezoeken, meer tijd aan hen besteden en zet die gedachte onder P van Pa en ma ( zoals ze ook in mn telefoon staan)  Dan wil ik met een vriend schrijven, en die zet ik E van emailen en terwijl ik dit doe komen er allemaal gedachten en emoties los, dus ik weet dat ik dit niet meer moet uitstellen...
Nu ik alles wat er speelt in mn hoofd heb opgeslagen, kijk ik naar binnen en ik ben een stuk rustiger geworden. Ik neem mij voor om morgen tijd vrij te maken om afspraken te maken. Dit geeft mij rust en een goed gevoel. Nu weet ik wat te doen.

Inge van Dijk, eenlachelkedag@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten